Κυκλάδες
Σύρος
Ποσειδωνία Σύρου
κυκλαδικός πολιτισμός
η αρχόντισσα των Κυκλάδων
το Δημαρχείο Ποσειδωνίας
Δημοτικό Σχολείο Ποσειδωνίας Σύρου
Ένα μουσείο γεννιέται - μέρος 2ο
Σχετικά άρθρα:
Αυτή τη σχολική χρονιά 2014-15 με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ τάξης ασχολιόμαστε μ' ένα μουσείο: με το μουσείο των μέσων γραφής. Ξεκινήσαμε από την αρχαιότητα και καταλήξαμε στο πληκτρολόγιο.
Συνεχίζουμε την ενημέρωση σας για τα βήματα που ακολουθήσαμε στη δημιουργία του μουσείου. Θέλοντας να βάλουμε σε μια σειρά αυτά που είδαμε στα σχετικά βίντεο (πηλός, πάπυρος, περγαμηνή, τυπογραφία, γραφομηχανή) χρησιμοποιήσαμε ένα λογισμικό εννοιολογικού χάρτη: το Kidspiration.
Η εννοιολογική χαρτογράφηση είναι μια τεχνική διδασκαλίας και μια στρατηγική μάθησης που σκοπεύει να βοηθήσει τους μαθητές να μάθουν έννοιες με ουσιαστικό τρόπο (Βασιλοπούλου, 2001:σελ.27). Βασικό στοιχείο της αποτελεί η θεωρία του Ausubel για τη «μάθηση με νόημα», η οποία αναφέρεται στην προσαρμογή των νέων εννοιών στις προϋπάρχουσες γνωστικές δομές των μαθητών και στοχεύει στην ενίσχυση της εποικοδομητικής και ουσιαστικής μάθησης.
Δημιουργήσαμε δύο εννοιλογικούς χάρτες: ο ένας είχε ως βασική έννοια τις επιφάνειες γραφής κι ο άλλος είχε ως βασική έννοια τα μέσα γραφής. Θα μπορούσαν αυτές οι δυο έννοιες να αποτελέσουν στοιχεία ενός μόνο εννοιολογικού χάρτη, αλλά θωρήθηκε πιο απλό, για πρώτη φορά, τα παιδιά της Γ' τάξης να ασχοληθούν με μία βασική έννοια κάθε φορά. Σ' αυτούς τους εννοιολογικούς χάρτες τα παιδιά, όχι μόνον τακτοποίησαν οπτικά αυτά με τα οποία θα ασχολούνταν αλλά ασκήθηκαν και στην πληκτρολόγηση, αναρωτήθηκαν για την ορθογραφία κάθε λέξης, ανέπτυξαν τεχνικές αισθητικής και ελεύθερης έκφρασης.
Πηγές:
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη – Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα ΚΣΕ – Τεύχος 6Β, Ειδικό μέρος κλάδων ΠΕ19/20.
Μαρία Ιωσηφίδου - εκπαιδευτικός της τάξης (ειδικότητα Πληροφορικής)