'

Δημοτικό Σχολείο Ποσειδωνίας Σύρου

Thymio το ρομποτάκι, η Χαλανδριανή κι ο ...Μητσάκος - 5.0 out of 5 based on 1 vote
Αξιολόγηση Χρήστη:  / 1
ΧειρότεροΚαλύτερο 

Thymio το ρομποτάκι, η Χαλανδριανή κι ο... Μητσάκος

Έχοντας ήδη ασχοληθεί οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Β' τάξης με το ρομποτάκι Thymio όταν ήταν στην Α' τάξη, πήγαμε τον προγραμματισμό του ρομπότ μερικά βήματα πιο πέρα τη σχολική χρονιά 2017-18.

  • Αρχικά, κάναμε επαναλήψεις: προγραμματίσαμε το ρομπότ ώστε να κινείται με το τηλεχειριστήριο (εμπρός, πίσω, δεξιά, αριστερά και να σταματά), να εμφανίζει χρώματα στο πάνω και στο κάτω μέρος του και να παράγει ήχους ανάλογα με την απόσταση των αντικειμένων από τους μπροστινούς αισθητήρες.
  • Θέσαμε ένα πρόβλημα: πώς θα γίνει προγραμματιστικά να χτυπάμε μια φορά παλαμάκια και το ρομπότ να προχωράει και στη συνέχεια να χτυπάμε μια φορά παλαμάκια και το ρομπότ να σταματάει; Πώς θα διακρίνει το ρομπότ τι πρέπει να κάνει με τα παλαμάκια; Η λύση βρίσκεται στον καθορισμό καταστάσεων που μας παρέχεται από το προγραμματιστικό περιβάλλον VPL (Visual Programming Language). Για την 1η φορά που κτυπάμε παλαμάκια ορίζουμε μια κατάσταση και για τη 2η φορά ορίζουμε μια άλλη. Όλη αυτή η διαδικασία κάνει ουσιαστικά μια εισαγωγή στο δυαδικό σύστημα του υπολογιστή. Κι όταν το υλοποιήσαμε προγραμματιστικά συνεχίσαμε με την εκτέλεση του προγράμματος. Το δύσκολο ήταν ότι έπρεπε να κάνουμε απόλυτη ησυχία στην τάξη για να ακούσει το ρομποτάκι μας μόνο τα παλαμάκια (είναι τόσο... ηχοευαίσθητο!). Μερικοί ήταν λίγο ανυπόμονοι και πολλά παλαμάκια ακούγονταν ταυτόχρονα! Το τρελάναμε το ρομποτάκι! Στο τέλος, τα καταφέραμε! Το πρόγραμμά μας λειτούργησε μια χαρά!
  • Σε επόμενη φάση, συνεργαστήκαμε με τον εκπαιδευτικό κ.Παναγιώτη Καλούδη, ειδικότητας Εικαστικών. Στο μάθημα των Εικαστικών δημιουργήθηκε ένα κυκλαδικό ειδώλιο, η Χαλανδριανή μας. Σκεφτήκαμε λοιπόν να στερεώσουμε τη Χαλανδριανή πάνω στο ρομποτάκι Thymio το οποίο θα τη στριφογυρίζει και και θα την οδηγεί μέσα σε ένα λαβύρινθο ώστε να φτάσει στο τέλος σε μια μελλοντική φιγούρα, φτιαγμένη από Lego, που την ονομάσαμε Μητσάκο. Έτσι η Χαλανδριανή από την αρχαιότητα συναντά τον Μητσάκο, "από το παρελθόν στο μέλλον"! Ο προγραμματισμός του ρομπότ μας υλοποιήθηκε εντολή- εντολή όπου κάθε φορά συζητούσαμε για το τι χρειάζεται να θέσουμε στον κώδικα. Χρησιμοποιήσαμε και την προηγούμενη γνώση μας για τη χρησιμοποίηση των καταστάσεων. Και πράγματι, το ρομποτάκι μας κινήθηκε στον λαβύρινθο...
  • Αυτόν τον λαβύρινθό μας τον παρουσίασαν τα παιδιά στην εκδήλωση του σχολείου τον Ιούνιο, όπου εξήγησαν ότι το ρομποτάκι μας δεν είναι ένα τηλεκατευθυνόμενο αλλά κρύβει ένα πρόγραμμα και στο οποίο μάλιστα τις δυο διαφορετικές καταστάσεις τις ονόμασαν "φασολάκι" και "γαριδάκι"! Πολύ επιτυχημένες ονομασίες!

Μαρία Ιωσηφίδου - εκπαιδευτικός της τάξης (ειδικότητα της Πληροφορικής)

Δεν έχετε δικαίωμα να υποβάλετε σχόλια.

Αναζήτηση

ΣΥΝΔΕΣΗ

Παρακαλούμε, δημιουργείστε λογαριασμό. Με τη δημιουργία λογαριασμού: 1.Θα διαθέτουμε το e-mail σας και θα σας στέλνουμε ενημερωτικά μηνύματα. 2.Αν είσαστε συνεδεδεμένοι θα μπορείτε να υποβάλετε σχόλια. Σημειώνουμε ότι, κατά την εγγραφή, θα ήταν προτιμότερο να αναγράφετε το όνομά σας πλήρες σε μικρή ελληνική γραφή. Ευχαριστούμε.

επισκεψιμοτητα

Επισκέπτες
54
Άρθρα
303
Δικτυακοί Σύνδεσμοι
2
Εμφανίσεις Άρθρων
276529

Τελευταία τροποποίηση

  • Last Modified: Τρίτη 30 Ιούλιος 2019, 16:54:15.