'

Δημοτικό Σχολείο Ποσειδωνίας Σύρου

μουσείο μέσων τηλεπικοινωνίας - μέρος 1ο - 5.0 out of 5 based on 4 votes
Αξιολόγηση Χρήστη:  / 4
ΧειρότεροΚαλύτερο 

Μουσείο μέσων τηλεπικοινωνίας

Σχετικοί σύνδεσμοι

Τη σχολική χρονιά 2015-16 οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης (Ε1 και Ε2) ασχολούνται με τα μέσα τηλεπικοινωνίας από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας. Είδαν, άκουσαν, έμαθαν αλλά στο τέλος ο στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα μουσείο: το μουσείο των μέσων τηλεπικοινωνίας.

Ποιος ήταν ο ρόλος των αγγελιοφόρων και ποιος ήταν ο Στέντορας, τι ήταν οι φρυκτωρίες κι η πυρσεία, ποιον ονομάζουμε οπτικό τηλέγραφο, πώς χρησιμοποιούσαν οι Σπαρτιάτες τη λακεδαιμονική σκυτάλη για να μεταφέρουν μηνύματα, τι έκαναν οι Ινδιάνοι με τα σήματα καπνού κι οι Κινέζοι με το Σινικό τείχος, ποιος ανακάλυψε τον τηλέγραφο και ποιος το τηλέφωνο, ποιος είναι ο ρόλος του κώδικα Μορς, πότε ξεκίνησε η λειτουργία του ταχυδρομείου στην Ελλάδα, ποια περιστέρια εκπαιδεύονται για ταχυδρομικά, τι άλλο εκαναν οι ανεμόμυλοι στην Ολλανδία εκτός από τις συνηθισμένες λειτουργίες τους, τι μηνύματα στέλνουν οι ναυτικές σημαίες, πώς χρησιμοποιούμε το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και τις υπηρεσίες βιντεοκλήσης;

Κι ακόμα εξηγήσαμε τους παρακάτω όρους: τηλε, τηλεπικοινωνία, κώδικας, ασφάλεια, απόρρητο, κωδικοποίηση, πομπός, δέκτης.

Πώς δουλέψαμε:

  • είδαμε προεπιλεγμένα video για κάθε θέμα τα οποία και συζητούσαμε.
  • είδαμε τα εκθέματα του Μουσείου Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Πατρών, μέσω της βιντεοσκόπησης που είχε πραγματοποιηθεί από μια επίσκεψή μου. (Αν δεν πάνε τα παιδιά στο μουσείο, έρχεται το μουσείο σ' αυτά),
  • Χωρισμένοι σε ομάδες:
    • Ζωγραφίσαμε από ένα μέσο τηλεπικοινωνίας, όποιο θέλαμε.
    • Δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη, με το λογισμικό Kidspiration, θέτοντας ως κεντρική έννοια τα μέσα τηλεπικοινωνίας. Τα χωρίσαμε σε κατηγορίες: οπτικά, ηχητικά, με ανθρώπους και ζώα, ασύρματα και ενσύρματα.
    • Δημιουργήσαμε συννεφόλεξα μ' όλες τις καινούργιες λέξεις που πλέον είχαμε συναντήσει χρησιμοποιώντας το online λογισμικό tagxedo.
    • Αναζητήσαμε πληροφορίες στο Διαδίκτυο και ιδιαίτερα τις περισσότερες φορές στην el.wikipedia.org
    • Καταγράψαμε τα πάντα σε ένα βιβλίο με τον επεξεργαστή κειμένου Microsoft Word, προσέχοντας όμως τη μορφοποίησή μας η οποία είχε καταγραφεί σε ένα φύλλο εργασίας. Επίσης, δόθηκε σημασία στο γεγονός ότι πρέπει οπωσδήποτε να αναφέρουμε τις πηγές των πληροφοριών μας και ότι ό,τι γράφουμε πρέπει να μας είναι κατανοητό.
  • και κάτι που κάναμε για πρώτη φορά: κρατήσαμε ημερολόγιο καταγράφοντας ό,τι κάναμε κάθε φορά στην τάξη χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες ενός ιστολογίου. Τα παιδιά κράταγαν σημειώσεις στην τάξη κι έστελναν τα ψηφιακά πλέον κείμενά τους είτε με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο των γονέων τους είτε με φλασάκι. Μπορείτε να επισκεφτείτε το ιστολόγιό μας "Η Ε' τάξη παρουσιάζει..." όπου στην κατηγορία: μουσείο μέσων τηλεπικοινωνίας, βρίσκονται όλες οι αναρτήσεις μας. Σχετικό σύνδεσμο έχουμε και στην εισαγωγή του άρθρου αυτού.

Παρακάτω σας παραθέτουμε το τελικό μας προϊόν ως αυτή τη στιγμή: ένα ψηφιακό βιβλίο δημιουργημένο από κάθε τμήμα της Ε' τάξης με θέμα: τα μέσα τηλεπικοινωνίας, ένα βιβλίο από το Ε1 κι ένα από το Ε2. Καλή ανάγνωση!

 

 
 

Συνεχίζουμε μέχρι τη δημιουργία του μουσείου...

Μαρία Ιωσηφίδου (εκπαιδευτικός της τάξης - ειδικότητα Πληροφορικής)

Δεν έχετε δικαίωμα να υποβάλετε σχόλια.

Αναζήτηση

ΣΥΝΔΕΣΗ

Παρακαλούμε, δημιουργείστε λογαριασμό. Με τη δημιουργία λογαριασμού: 1.Θα διαθέτουμε το e-mail σας και θα σας στέλνουμε ενημερωτικά μηνύματα. 2.Αν είσαστε συνεδεδεμένοι θα μπορείτε να υποβάλετε σχόλια. Σημειώνουμε ότι, κατά την εγγραφή, θα ήταν προτιμότερο να αναγράφετε το όνομά σας πλήρες σε μικρή ελληνική γραφή. Ευχαριστούμε.

επισκεψιμοτητα

Επισκέπτες
54
Άρθρα
303
Δικτυακοί Σύνδεσμοι
2
Εμφανίσεις Άρθρων
276635

Τελευταία τροποποίηση

  • Last Modified: Τρίτη 30 Ιούλιος 2019, 16:54:15.