'

Δημοτικό Σχολείο Ποσειδωνίας Σύρου

από τον πάπυρο στο πληκτρολόγιο - 5.0 out of 5 based on 1 vote
Αξιολόγηση Χρήστη:  / 1
ΧειρότεροΚαλύτερο 

Από τον πάπυρο στο πληκτρολόγιο

Τη σχολική χρονιά 2018-19 τα παιδιά της Γ' τάξης ασχολήθηκαν, μέσω μιας ερευνητικής εργασίας, με τα μέσα γραφής από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας.  Με βάση λοιπόν το συγκεκριμένο θέμα χρησιμοποιήσαμε αρκετά ψηφιακά εργαλεία στο μάθημα της Πληροφορικής (ΤΠΕ) ώστε να εξοικειωθούμε με αυτά και να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές κι οι μαθήτριές μας την αξία της χρησιμοποίησής τους.

Πώς δουλέψαμε;

  • Παρακολουθήσαμε βίντεο και είδαμε εικόνες που αφορούσαν μέσα γραφής: πηλό, πάπυρο, περγαμηνή, χαρτί, πένα, μελάνι (ή μελάνη), τυπογραφία, γραφομηχανή, μολύβι, στυλό, πληκτρολόγιο.
  • Οι μαθητές κι οι μαθήτριες χωρίστηκαν σε ομάδες και κάθε ομάδα αποφάσισε με ποιο μέσο γραφής θα ασχοληθεί (γι αυτό απουσιάζουν από τα τελικά κείμενα μερικά θέματα, όπως για παράδειγμα η τυπογραφία).
  • Μοιράστηκαν ψηφιακά φύλλα εργασίας στα οποία, σύμφωνα με το θέμα, διατυπώνονταν ερωτήσεις στις οποίες έπρεπε η ομάδα να καταγράψει απαντήσεις. Η καταγραφή των απαντήσεων στο φύλλο εργσίας γινόταν μετά από ημιδομημένη αναζήτηση στο Διαδίκτυο. (Πληκτρολόγηση, επεξεργασία κειμένου, αναζήτηση στο Internet).
  • Με ανοικτό το φύλλο εργασίας, αντιγράφηκαν και επικολλήθηκαν οι απαντήσεις σε ένα καινούργιο αρχείο κειμένου στο οποίο ακολούθησε μορφοποίηση εκ μέρους των μαθητών και μαθητριών. Επίσης, εισήγαγαν εικόνες οι οποίες ήταν ήδη καταχωρημένες σε φάκελο. (Ταυτόχρονη διαχείριση αρχείων κειμένου, μορφοποίηση κειμένου, διαχείριση εικόνων, εξερεύνηση των Windows).
  • Καθώς, στα φύλλα εργασίας διατυπωνόταν και μια ερώτηση με την οποία έπρεπε τα παιδιά να βρουν σε ποια χώρα χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το μέσο γραφής το οποίο διαπραγματεύονταν, ζητήθηκε, μέσω του GoogleMaps να βρουν τη χώρα του θεματός τους, να πάρουν ένα Print Screen και να φέρουν σχετική εικόνα στο έγγραφό τους.
  • Ανταλλαγή των θεμάτων ανάμεσα στις ομάδες ώστε η μία ομάδα να δει τη δουλειά της άλλης. Η ανταλλαγή πραγματοποιήθηκε μέσω email αφού έγινε η παρουσίασή του με θεατρικό παιχνίδι: δύο παιδιά παρίσταναν τους mail servers κι άλλα δύο, τον αποστολέα και τον παραλήπτη αντίστοιχα.
  • Καταγραφή των πληροφοριών σε λογισμικό παρουσιάσεων.

Παρουσιάζουμε παρακάτω τις δουλειές των μαθητών και μαθητριών.

Μαρία Ιωσηφίδου - εκπαιδευτικός της τάξης (ειδικότητα Πληροφορικής)

Δεν έχετε δικαίωμα να υποβάλετε σχόλια.

Αναζήτηση

ΣΥΝΔΕΣΗ

Παρακαλούμε, δημιουργείστε λογαριασμό. Με τη δημιουργία λογαριασμού: 1.Θα διαθέτουμε το e-mail σας και θα σας στέλνουμε ενημερωτικά μηνύματα. 2.Αν είσαστε συνεδεδεμένοι θα μπορείτε να υποβάλετε σχόλια. Σημειώνουμε ότι, κατά την εγγραφή, θα ήταν προτιμότερο να αναγράφετε το όνομά σας πλήρες σε μικρή ελληνική γραφή. Ευχαριστούμε.

επισκεψιμοτητα

Επισκέπτες
54
Άρθρα
303
Δικτυακοί Σύνδεσμοι
2
Εμφανίσεις Άρθρων
276797

Τελευταία τροποποίηση

  • Last Modified: Τρίτη 30 Ιούλιος 2019, 16:54:15.