Κυκλάδες
Σύρος
Ποσειδωνία Σύρου
κυκλαδικός πολιτισμός
η αρχόντισσα των Κυκλάδων
το Δημαρχείο Ποσειδωνίας
Δημοτικό Σχολείο Ποσειδωνίας Σύρου
ιστορία των μέσων τηλεπικοινωνίας (1) - 5.0 out of
5
based on
1 vote
Ιστορία των μέσων τηλεπικοινωνίας (1)
Σχετικά άρθρα: | Μουσείο μέσων τηλεπικοινωνίας (2015-16) |
![]() |
![]() |
Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Δ' τάξης στο σχολικό έτος 2016-17 εκπόνησαν εργασίες στο πλαίσιο μιας ερευνητικής εργασίας με θέμα: "Μέσα τηλεπικοινωνίας", έχοντας στόχο να τα δούμε από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας.
- Μιλήσαμε για τον όρο: τηλεπικοινωνία. Επομένως εξηγήσαμε τι σημαίνει το πρόθεμα: "τηλε" και ποιες λέξεις μ' αυτό το πρόθεμα μάς είναι ήδη γνωστές: τηλέφωνο, τηλέγραφος, τηλεχειριστήριο, τηλεόραση, τηλεκατευθυνόμενο...
- Είδαμε τις κατασκευές των παιδιών της Ε΄ τάξης του σχολικού έτους 2015-16 (σχετικό άρθρο παραπάνω): φρυκτωρίες, οπτικό τηλέγραφο, λακεδαιμονική σκυτάλη, υδραυλικό τηλέγραφο. Με βάση τις κατασκευές αυτές εξηγήσαμε πώς δουλεύουν και ήρθαμε σε επαφή για πρώτη φορά με όρους τηλεπικοινωνίας: πομπός, δέκτης, παραλήπτης, μήνυμα, κωδικοποίηση, κώδικας. Επί τη ευκαιρία... μιλήσαμε και... κορακίστικα. Είναι κι αυτός ένας κώδικας επικοινωνίας!
- Χωριστήκαμε σε ομάδες και κάθε ομάδα ανέλαβε ένα σχετικό θέμα.
- Αναζητήσαμε πληροφορίες στο Διαδίκτυο με λέξη κλειδί το θέμα που ανέλαβε η κάθε ομάδα.
- Καταγράψαμε τις πληροφορίες σε επεξεργαστή κειμένου.
- Κι ήρθε η δύσκολη (άχαρη) ώρα: να διαβάσουμε καλά τις πληροφορίες μας, να καταλάβουμε τι λέει το κείμενό μας, να καταγράψουμε τις άγνωστες λέξεις και να τις εξηγήσουμε.
- Κι ήρθε η ευχάριστη ώρα: αναζητήσαμε σχετικές εικόνες στο Διαδίκτυο, τις αποθηκεύσαμε για να τις έχουμε κι όταν θα δημιουργήσουμε τις παρουσιάσεις μας, τις εισαγάγαμε στο κείμενό μας.
- Μορφοποιήσαμε το κείμενό μας για να είναι ευχάριστο στον αναγνώστη.
- Συζητήσαμε θέματα δεοντολογίας και καταγράψαμε τις πηγές μας.
Παρακάτω παρουσιάζουμε τις εργασίες μας σε δύο τεύχη.
Μαρία Ιωσηφίδου (εκπαιδευτικός της Δ' τάξης - ειδικότητα Πληροφορικής)