'

Δημοτικό Σχολείο Ποσειδωνίας Σύρου

"Έλα ρομποτάκι" - 5.0 out of 5 based on 1 vote
Αξιολόγηση Χρήστη:  / 1
ΧειρότεροΚαλύτερο 

"Έλα ρομποτάκι"

Σχετικά άρθρα:

Στο μάθημα της Πληροφορικής (Τ.Π.Ε.) ασχοληθήκαμε, εκτός των άλλων, και με το ρομποτάκι thymio. Στα πρώτα μαθήματα κάναμε απλές "αναγνωριστικές" δραστηριότητες με τα προεγκαταστημένα προγράμματα (βλέπετε σχετικό άρθρο). Έγινε μια απλή επίδειξη προγράμματος με το οποίο κινείτο το ρομποτάκι ώστε τα παιδιά να έχουν μια πρώτη άποψη.

Σε μια επόμενη φάση θελήσαμε πλέον να προγραμματίσουμε εμείς οι ίδιοι το ρομποτάκι μας. Και εξάλλου αυτό ήταν κατ' αρχάς το ζητούμενο: τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με την αλγοριθμική σκέψη σε ένα ευχάριστο νοηματοδοτούμενο πλαίσιο. Έχοντας λοιπόν το ρομποτάκι μας:

  1. ανοίξαμε το λογισμικό που το συνοδεύει (Thymio VPL).
  2. προγραμματίσαμε έτσι ώστε να το οδηγούμε εμείς, είτε από τα κουμπιά που διαθέτει είτε από το τηλεχειριστήριο.
    1. καθορίσαμε ίσες ταχύτητες των δύο κινητήρων του ώστε να πηγαίνει ευθεία.
    2. καθορίσαμε διαφορετικές ταχύτητες των δύο κινητήρων ώστε να στρίβει είτε αριστερά είτε δεξιά. Ανακαλύψαμε ποιος κινητήρας χρειάζεται να είναι σταματημένος ώστε να μπορεί να στρίβει ανάλογα.
    3. εφαρμόσαμε εντολές ώστε το ρομποτάκι μας να έχει χρώματα όταν κινείται ή όταν είναι σταματημένο.
    4. εφαρμόσαμε εντολές ώστε το ρομποτάκι μας να "βγάζει" ήχους, διαφορετικούς κάθε φορά, ανάλογα με τη φάση που βρίσκεται.
  3. έχοντας τα προγράμματά μας, βάλαμε πρόχειρα εμπόδια και οδηγούσαμε το ρομποτάκι μας προσπαθώντας να τα περάσει (χρησιμοποιώντας είτε τα κουμπιά είτε το τηλεχειριστήριο).
  4. σε συνεργασία με τις δασκάλες των τμημάτων της Α' τάξης, Λουίζα Ρούσσου και  Βασιλική Μπάτζιου, αποφασίσαμε τα εμπόδιά μας πλέον να είναι σχετικά με το θέμα που διαπραγματεύονταν τα παιδιά στις τάξεις τους, αντίστοιχα: υγιεινή των δοντιών και διαφορετικότητα και όμορφες αξίες. Στο μάθημα της Πληροφορικής τα παιδιά δημιούργησαν αφισούλες (με εικόνες και λεζάντες) και μ' αυτές "ντύσαμε" τα εμπόδια.
  5. Αλλά... να μην στολίσουμε και το ρομποτάκι μας; Χρησιμοποιώντας τουβλάκια Lego δημιουργήσαμε δόντι και χαμόγελο για την υγιεινή των δοντιών και καρδούλες για τις αξίες (φιλία, αγάπη, συνεργασία, σεβασμός...).

Και μετά τους κινητήρες, τι;... Αισθητήρες φυσικά!

Μαρία Ιωσηφίδου - εκπαιδευτικός της Α' τάξης (ειδικότητα Πληροφορικής)

Δεν έχετε δικαίωμα να υποβάλετε σχόλια.

Αναζήτηση

ΣΥΝΔΕΣΗ

Παρακαλούμε, δημιουργείστε λογαριασμό. Με τη δημιουργία λογαριασμού: 1.Θα διαθέτουμε το e-mail σας και θα σας στέλνουμε ενημερωτικά μηνύματα. 2.Αν είσαστε συνεδεδεμένοι θα μπορείτε να υποβάλετε σχόλια. Σημειώνουμε ότι, κατά την εγγραφή, θα ήταν προτιμότερο να αναγράφετε το όνομά σας πλήρες σε μικρή ελληνική γραφή. Ευχαριστούμε.

επισκεψιμοτητα

Επισκέπτες
54
Άρθρα
303
Δικτυακοί Σύνδεσμοι
2
Εμφανίσεις Άρθρων
276956

Τελευταία τροποποίηση

  • Last Modified: Τρίτη 30 Ιούλιος 2019, 16:54:15.